Stokke Trailz - första intrycket

2016-08-05 @ 14:09:00
Vagn - Stokke Trailz via babyland.se / Klänning - här / Ryggsäck - Här / Keps - Här / Tofflor - Här
Gud vad skönt med fredag hörrni! Jag ska jobba till 15-16 sen drar jag och katterna till Edsbyn över helgen. Jag ska på min systers kompis bröllop imorgon där jag ska både sminka och fota faktiskt. Nervöst eftersom jag inte är något proffs på låånga vägar men jag har sminkat henne förut och hon har sett mina bilder så hon vet ju vad hon har efterfrågat ;P Robin är i Stockholm över helgen på Sweden weekend festival. Jag fick 2 VIP-biljetter för längesen via ett instagram-samarbete men sen gick jag ju och blev gravid så nu hade jag inte alls någon lust att åka iväg på det så då fick han och hans kompis biljetterna istället. Hoppas verkligen att dom får roligt!
 
Till det som inlägget egentligen skulle handla om! Flera har frågat vad jag tycker om vår barnvagn såhär långt och varför valet föll på just den så här har ni en första recension och lite "in action" bilder på vår fina Stokke Trailz från babyland.se! Ska köra upp den till Edsbyn i helgen så då passade vi på att testa den lite ute innan vi packade in den i bilen. Den är verkligen toppen, jag älskar hur lätt den är att köra/styra och den främsta anledningen till att valet föll på Stokke Trailz är för att den är så mycket högre än alla andra vagnar (som vi har sett) på marknaden, det är väl det den är mest känd för också.. Jag vill att man ska vara nära barnet, dels för att slippa böja sig så långt ner hela tiden (aj för ryggen) men mest för att man vill kunna ha bättre uppsyn/närkontakt med barnet hela tiden.
Jag har ju inte barn sen innan så jag sitter såklart inte på något facit om vilken som är den bästa vagnen men för mig har det inte varit någon tvekan om vilken jag ville ha. Robin har varit med och testat andra men har väl inte haft någon direkt åsikt utan sagt att han vill att vi ska ta den vagnen som blir lättast och smidigast för mig att använda.
Liggdelen är större än många andra liggdelar och det har ju både för och nackdelar. Den blir väldigt stor att packa in i bilen tyvärr men barnet får också plats i den mycket längre och även när de blir för tunga för den kan man ändå använda den att natta i. Och det är ju så kort tid man använder liggdelen så det gör inget att den tar stor plats i bilen! Sittdelen (la upp bild på den i detta inlägg) däremot är hur smidig som helst. Väger ingenting, är ergonomisk och är precis som liggdelen så himla enkel att bara "klicka i" på chassit. 
Något jag själv inte erfarat än men som jag hör från andra är att "varukorgen" under är överlägsen jämfört med andra, att man får plats med hur mycket som helst. Vilket jag förmodar kommer vara en såndär grej man är tacksam över längre fram om man går till affären och behöver handla mycket eller har paket att hämta ut osv, det kommer nog underlätta vardagen.
Jag får ju återkomma sen när lilla M äntligen är här och berätta hur jag upplever den då när den får komma till användning på riktigt. :) Men hoppas ni fick svar på några av era frågor i alla fall annars får ni väl fråga på mailen eller bland kommentarerna. Ha en trevlig helg mina vänner ♥
Taggar: babyland, stokke trailz;
Kategorier: My Pregnancy Outfits 6

Kommentarer:
#1: Lena
2016-08-05 @ 16:07:39

Vad mysigt med bröllop! :) Fina bilder!

Svar: ja verkligen! :) tack så mycket!
Anna Eriksson

#2: Lisa
2016-08-05 @ 16:26:40

Så himla fina bilder!! :)

Svar: Tack snälla :)
Anna Eriksson

#3: JUNITJEJ
2016-08-05 @ 22:23:43

Verkligen en fin barnvagn!

Svar: eller hur! :)
Anna Eriksson

#4: Kajsa
2016-08-06 @ 14:04:52

Åh, men jösses! Du går ju för sjutton runt med en barnvagn Anna! Blir alldeles gråtig här! <3

Svar: Haha fina du :* <3 ja visst är det märkligt och fantastiskt på samma gång 😍
Anna Eriksson

#5: Johanna
2016-08-14 @ 17:45:43

snyggt!

#6: Louise Xin
2016-08-17 @ 20:52:02

vad fin du är !

Min profilbild

[email protected] »

ANNA@INSTAGRAM:

bloglovin

Arkiv

2017:

01 02 03 04 05 06

2016:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2015:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2014:

02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
RSS 2.0