Vecka 26 uppdatering + extra UL

2016-07-20 @ 15:49:00
Klänning - Lager 157 / Hatt - H&M / Naglar - Mina Naglar i Gävle
 
Just nu är jag i mitten av vecka 26 och i förrgårkväll konstaterade jag att det gått två dygn med väsentligt mindre rörelser i magen. Har tidigare trott att bara man känner nånting alls så är det lugnt men tydligen ska man ju rapportera in om rörelsemönstret avviker öht. Det har tidigare varit så pass livligt att jag undrar om h*n har sovit nått alls under dagarna så det var verkligen stor skillnad. Försökte med att dricka ett iskallt stort glas vatten men det fick ingen fart ändå. Googlade på det och ringde tillslut förlossningen och berättade och dom sa åt mig att komma in direkt. Usch det är ju så läskigt när dom säger så, låter så allvarligt! Som tur är bor vi ju än sålänge bara en minut ifrån sjukhuset, guld värt. De tog någon kurva på hjärtljud och kollade även med ultraljud så att det fanns tillräckligt med vatten och h*n blir alltid irriterad på ljudvågorna/strålningen så då blev det livat igen, pjuh! Var inne till efter 01 någon gång innan vi fick åka hem. De ville dock ändå göra ett UL igen dagen efter för att kolla så att h*n växer som h*n ska osv så vi var där igår också och allt såg bra ut! Dom sa att det kan vara för att h*n vänt sig och sparkar inåt magen där min moderkaka ligger och att det är därför jag inte känner av det på samma sätt.. Har känt av mer aktivitet idag i alla fall så det är skönt! ♥

Såhär kan man läsa på nätet om v.26:
"Gravidmagen du fått i vecka 26 gör sannolikt att dina vanliga kläder inte längre passar. Utöver magen så lagrar kroppen nu mer fett kring bröst och höfter. Barnets ögon är nu färdigbildade och barnet fortsätter att träna på sin in- och utandning.
Barnet väger nu ca 760 gram och är cirka 35 centimeter från huvud till häl. Barnet kan sedan en tid tillbaka höra ljud och reagerar på höga ljud med högre puls. Inne i livmodern kan ljudnivån bli så hög som 80 decibel. Det är lika mycket som på en livligt trafikerad gata. Barnet kan när du är gravid i vecka 26 höra både din och din partners röst. Barnet blir med veckorna allt större, men det finns fortfarande gott om utrymme för att utföra gymnastiska övningar inne i magen. "

 
Taggar: lager157, minskade fosterrörelser, tillväxt ul, vecka 26;
Kategorier: My Pregnancy Outfits 1

Kommentar:
#1: ANNAWII ♥
2016-07-20 @ 19:34:29

Åh tur du fick kolla upp det finis, förstår oron! Sist de mätte min mage hade den inte växt tillräckligt och det ligger ås klart och gnager i bakhuvudet men hoppas allt ser bra ut nästa gång!

kram

Svar: Ja jag blev positivt överraskad över att dom verkligen tog det på allvar och tog sig tid att kolla upp precis allt! Jätteskönt att slippa oron. Men det kommer väl fler omgångar med oro gissar jag ;) åh nej, Gud vad jobbigt! :( Men det är ju säkert ingen fara <3 men då får du åka in och kolla snart igen eller? Kram!
Anna Eriksson

Min profilbild

[email protected] »

ANNA@INSTAGRAM:

bloglovin

Arkiv

2017:

01 02 03 04 05 06

2016:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2015:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2014:

02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
RSS 2.0